HUSKY nasz pies pociągowy: historia i teraźniejszość

Czyli czym jeździliśmy. To już historia.

” W dniu, w którym zaniechasz podróży, dotrzesz do celu „

Auto kupione w lipcu 2006 roku

– silnik 1KDFTV: 3000CC DIESEL TURBO
– 166 KM, 122 kW
– 5 cio biegowa automatyczna skrzynia biegów
– rok produkcji 2006.05
– kolor czarny

DSC_5783 (copy)
HPIM1192 (copy)

Pierwsze zmiany nastąpiły w 2011 roku.

2011.08

Toyota dostała 5 nowych opon A/T  ;  BF Goodrich All Terrain T/A KO 265/70/17 założone na oryginalne aluminiowe felgi,  wypiaskowane i pomalowane proszkowo na kolor biały.

27072011322 (copy)

Kołpaczki w późniejszym okresie doczekały się również malowania na biało.

27072011324 (copy)

Na kangura trafiło dodatkowe oświetlenie dalekosiężne Ledhider Red HID 7?

DSC_3067aaamale (copy)

Już można było pojeździć.

DSC_3752 (copy)

Kolej na Safari snorkel.

DSC_4063 (copy)
DSC_4076 (copy)
DSC_4094 (copy)

2011.09

W planie był bagażnik dachowy, na którym miał stanąć namiot dachowy. Bagażnik został zrobiony z profili aluminiowych o wymiarach 25x15x2 ; 35x17x2 ; 30x20x2. Jego modyfikacje trwają nieustannie. Aby zamontować bagażnik wymieniłem oryginalne relingi na 6 uchwytów Rhino Rack.

DSC_4136 (copy)
DSC_4137 (copy)
DSC_4138 (copy)

i sam bagażnik w trakcie produkcji,

15092011363 (copy)

wersja demo przygotowana na wyjazd

DSC_5228 (copy)

i wersja po korekcie, wypiaskowana i pomalowana proszkowo na czarny mat. Waga bagażnika to 17 kg.

DSC_5952 (copy)

Na dach, a pod bagażnik trafiły dwie lampy dalekosiężne w zmodyfikowanej wersji Hella FF75 z palnikami ksenonowymi.

DSC_4445 (copy)
DSC_4446 (copy)
DSC_5229 (copy)
DSC_5231 (copy)

Zdjęcia powyżej już zdradzają zamontowany namiot dachowy.

DSC_4157 (copy)

Namiot jest produkcji Autohome – Maggiolina Safari, wersja medium 145 x 210

DSC_4159 (copy)

Poniżej widać też namiot prysznic – przebieralnia, jednak w tej wersji nigdy nie użyty.

DSC_4442 (copy)

Do bagażnika trafiła lodówka Engel MT45F

DSC_4144 (copy)

2011.11

Założone na zapas koło z A/T kami nieco ocierało o blachę więc zrobione zostały podkładki dystansowe.

DSC_5383 (copy)
DSC_5385 (copy)

2012.01

Na tył trafia dodatkowy hak z blaszką Bushranger

DSC_5471 (copy)
DSC_5473 (copy)

Na tył trafiła lampa Ledhider 27W Overa jako dodatkowe światło wsteczne, oraz antena CB, wszystko zamontowane na uchwycie z polerowanej stali jednak później pomalowane na czarno.

DSC_5462 (copy)
DSC_5466 (copy)
HUS_7802 (copy)

Na wewnętrznej stronie drzwi bagażnika zamontowałem dodatkowe oświetlenie z listwy led.

DSC_5456 (copy)
DSC_5464 (copy)

2012.02

Ostatni wyjazd sprawił, że trzeba było pomyśleć o nieco innych progach.

I tak mamy progi, których nie musimy się wstydzić. Rura bezszwowa, blacha z ramy i blacha alu. Konstrukcja umożliwia przykręcenie progów do naturalnych otworów w ramie samochodu. Waga jednej sztuki to 19 kg.

DSC_5951 (copy)
DSC_5966 (copy)
DSC_5967 (copy)

Powyżej metalowe , a poniżej plastikowe.

DSC_5968 (copy)

Progi potrafią współpracować z hiliftem.

2012.05

Na maskę trafiła folia czarny mat.

DSC_1278 (copy)

Otwarty został projekt zabudowy bagażnika, sklejka wodoodporna 18mm, szyny 100kg. Waga jednej szuflady 41 kg. Jest to wyrób własny, home made i żadna firma spod znaku 4×4 na szczęście nie maczała w tym palców.

_HUS0883 (copy)
_HUS0884 (copy)
DSC_1269 (copy)
DSC_1272 (copy)
DSC_1273 (copy)

Lodówka czeka na specjalny uchwyt.

lodówka 2 (copy)

2012.06

Zmiany z przodu, demontujemy ori zderzak i kangura, a w jego miejsce montujemy zderzak ARB. Waga 77 kg.

pre op (copy)
post op (copy)
_HUS0878 (copy)

Po dołożeniu kilku kilogramów trzeba zmienić zawieszenie aby dawało radę. Zakładamy sprężyny i amortyzatory OME + 25mm + 150kg.

_HUS3777 (copy)
_HUS3778 (copy)
_HUS3779 (copy)

2012.07

fabryczne osłony zamontowane pod autem nie dają rady. Tak to wygląda.

_HUS3808 (copy)
_HUS3809 (copy)
_HUS3810 (copy)

Montujemy dwie nowe osłony.

_HUS3812 (copy)

2012.09

Czas na wymianę zawieszenia z tyłu, wycięte zostają oryginalne amortyzatory i w ich miejsce wstawione OME Sport 60005.  Niestety jeszcze tego samego miesiąca powyższe amorki zostały zamienione na OME 60004, które to są nieco bardziej komfortowe ale ciągle szukamy innej opcji.

2012-09-01-147 (copy)
HUS_5039a (copy)

2012.11

Dotarła zamówiona wyciągarka, Escape Evo 12000 LBS + lina syntetyczna 26m.

IMG_0406 (copy)
IMG_0408 (copy)
IMG_0488 (copy)
IMG_0489 (copy)

2012.12

Na  święta przyszedł prezent z Australii. Zamówiona we wrześniu winda do lodówki. 30 minut montażu i zadowolenie nie ma granic. Niestety produkt niedostępny w Polsce.

2013.01

Zamontowane z przodu dwa dodatkowe recovery point,y made in home.

HUS_7608 (copy)
HUS_7610 (copy)

2013.04

Do łapy RihnoRack zamontowana została lampka firmy 4xLed Supermini 02 jako oświetlenie boczne.

HUS_8444 (copy)
HUS_8445 (copy)

Do jednej z bocznych krawędzi bagażnika dachowego przykręciłem listwę na kedrę + markiza i całość daje taki rezultat.

HUS_8447 (1) (copy)
HUS_8448 (1) (copy)

Wymiana układu hamulcowego. Na przód trafiły nawiercane i nacinane tarcze DBA serii 4000 + klocki i wymiana klocków tył.

HUS_8443 (1) (copy)

W związku z tym, że część rzeczy jest niedostępna w Polsce albo jest dostępna wirtualnie na półkach sklepów internetowych, a zamówienie graniczy z cudem, postanowiłem wykonać zasłonę termiczną na szyby.

HUS_8205 (1) (copy)
HUS_8206 (1) (copy)
HUS_8209 (1) (copy)

Zrobiony prototyp z maty termoizolacyjnej na dwie szyby zdał egzamin w Bułgarii, będzie kontynuacja na pozostałe szyby. Koszt praktycznie zerowy.

HUS_8210 (1) (copy)

2013.06

W ramach małych usprawnień zamontowany został strażnik akumulatora na przewodzie do lodówki.

HUS_0217 (copy)
HUS_0218 (copy)

A specjalnie na wyjazd do Norwegii na maskę trafiło ogromne logo.

HUS_0229

2013.11 

Czas na zmianę opon. Tym razem rezygnuję z AT BFG na rzecz opon Wrangler Duratrack i tak przy stanie licznika 213.200 km lądują takie buty.

IMG_0048
opony

niestety podczas wyjazdu do Macedonii uszkodzeniu ulega jedna z opon i nie nadaje się do dalszego użytku, zachodzi potrzeba kupienia kolejnej sztuki w sierpniu 2014.

Piszą o nas 🙂

http://www.landcruiser.pl/relacje-z-imprez/159-j12-husky-cruising

2015.02

Ze względu na wyjazd na narty zaszła potrzeba położenia Boxu dachowego. Nie chcąc montować bagażnika dachowego, zamontowałem dwie belki łączące stopy RhinoRack.

Tak to wyglądało z Boxem

!cid_6889376F-7F82-47E9-8543-938F21B947D9

Jedna z belek przydała się do zamontowania listwy Led.

led1
led2

Rok 2020 – pierwsze myśli o zmianie auta.

Wiek auta robi swoje, w lipcu 2020 roku zakiełkował pomysł aby podjąć ważną decyzję. Do tej pory auto miało u mnie status: dożywocie. Jednak rozwój i zmiany są tym co nadaje nam sens życia. Całkowita renowacja auta nie wchodziła w rachubę. Zaczęły się poszukiwania 150 takiej w okolicach 2014 roku. Niestety nie przyniosły one oczekiwanego rezultatu. Brak ciekawego egzemplarza na rynku. Nastał wrzesień i pojechaliśmy TLC 120 w Bieszczady, na chwilę zapomniałem o sprzedaży.

W pierwszych dniach grudnia 2020, TLC 120 została oficjalnie wystawiona w serwisie otoMoto 🙁

I stało się !

27.01.2023 roku odebrałem TLC 150

Auto miało fabrycznie zamontowany PowerBox więc pojechałem na hamownie zweryfikować parametry.