Spis treści
Czyli czym jeździliśmy. To już historia.
” W dniu, w którym zaniechasz podróży, dotrzesz do celu „
Auto kupione w lipcu 2006 roku
– silnik 1KDFTV: 3000CC DIESEL TURBO
– 166 KM, 122 kW
– 5 cio biegowa automatyczna skrzynia biegów
– rok produkcji 2006.05
– kolor czarny
Pierwsze zmiany nastąpiły w 2011 roku.
2011.08
Toyota dostała 5 nowych opon A/T ; BF Goodrich All Terrain T/A KO 265/70/17 założone na oryginalne aluminiowe felgi, wypiaskowane i pomalowane proszkowo na kolor biały.
Kołpaczki w późniejszym okresie doczekały się również malowania na biało.
Na kangura trafiło dodatkowe oświetlenie dalekosiężne Ledhider Red HID 7?
Już można było pojeździć.
Kolej na Safari snorkel.
2011.09
W planie był bagażnik dachowy, na którym miał stanąć namiot dachowy. Bagażnik został zrobiony z profili aluminiowych o wymiarach 25x15x2 ; 35x17x2 ; 30x20x2. Jego modyfikacje trwają nieustannie. Aby zamontować bagażnik wymieniłem oryginalne relingi na 6 uchwytów Rhino Rack.
i sam bagażnik w trakcie produkcji,
wersja demo przygotowana na wyjazd
i wersja po korekcie, wypiaskowana i pomalowana proszkowo na czarny mat. Waga bagażnika to 17 kg.
Na dach, a pod bagażnik trafiły dwie lampy dalekosiężne w zmodyfikowanej wersji Hella FF75 z palnikami ksenonowymi.
Zdjęcia powyżej już zdradzają zamontowany namiot dachowy.
Namiot jest produkcji Autohome – Maggiolina Safari, wersja medium 145 x 210
Poniżej widać też namiot prysznic – przebieralnia, jednak w tej wersji nigdy nie użyty.
Do bagażnika trafiła lodówka Engel MT45F
2011.11
Założone na zapas koło z A/T kami nieco ocierało o blachę więc zrobione zostały podkładki dystansowe.
2012.01
Na tył trafia dodatkowy hak z blaszką Bushranger
Na tył trafiła lampa Ledhider 27W Overa jako dodatkowe światło wsteczne, oraz antena CB, wszystko zamontowane na uchwycie z polerowanej stali jednak później pomalowane na czarno.
Na wewnętrznej stronie drzwi bagażnika zamontowałem dodatkowe oświetlenie z listwy led.
2012.02
Ostatni wyjazd sprawił, że trzeba było pomyśleć o nieco innych progach.
I tak mamy progi, których nie musimy się wstydzić. Rura bezszwowa, blacha z ramy i blacha alu. Konstrukcja umożliwia przykręcenie progów do naturalnych otworów w ramie samochodu. Waga jednej sztuki to 19 kg.
Powyżej metalowe , a poniżej plastikowe.
Progi potrafią współpracować z hiliftem.
2012.05
Na maskę trafiła folia czarny mat.
Otwarty został projekt zabudowy bagażnika, sklejka wodoodporna 18mm, szyny 100kg. Waga jednej szuflady 41 kg. Jest to wyrób własny, home made i żadna firma spod znaku 4×4 na szczęście nie maczała w tym palców.
Lodówka czeka na specjalny uchwyt.
2012.06
Zmiany z przodu, demontujemy ori zderzak i kangura, a w jego miejsce montujemy zderzak ARB. Waga 77 kg.
Po dołożeniu kilku kilogramów trzeba zmienić zawieszenie aby dawało radę. Zakładamy sprężyny i amortyzatory OME + 25mm + 150kg.
2012.07
fabryczne osłony zamontowane pod autem nie dają rady. Tak to wygląda.
Montujemy dwie nowe osłony.
2012.09
Czas na wymianę zawieszenia z tyłu, wycięte zostają oryginalne amortyzatory i w ich miejsce wstawione OME Sport 60005. Niestety jeszcze tego samego miesiąca powyższe amorki zostały zamienione na OME 60004, które to są nieco bardziej komfortowe ale ciągle szukamy innej opcji.
2012.11
Dotarła zamówiona wyciągarka, Escape Evo 12000 LBS + lina syntetyczna 26m.
2012.12
Na święta przyszedł prezent z Australii. Zamówiona we wrześniu winda do lodówki. 30 minut montażu i zadowolenie nie ma granic. Niestety produkt niedostępny w Polsce.
2013.01
Zamontowane z przodu dwa dodatkowe recovery point,y made in home.
2013.04
Do łapy RihnoRack zamontowana została lampka firmy 4xLed Supermini 02 jako oświetlenie boczne.
Do jednej z bocznych krawędzi bagażnika dachowego przykręciłem listwę na kedrę + markiza i całość daje taki rezultat.
Wymiana układu hamulcowego. Na przód trafiły nawiercane i nacinane tarcze DBA serii 4000 + klocki i wymiana klocków tył.
W związku z tym, że część rzeczy jest niedostępna w Polsce albo jest dostępna wirtualnie na półkach sklepów internetowych, a zamówienie graniczy z cudem, postanowiłem wykonać zasłonę termiczną na szyby.
Zrobiony prototyp z maty termoizolacyjnej na dwie szyby zdał egzamin w Bułgarii, będzie kontynuacja na pozostałe szyby. Koszt praktycznie zerowy.
2013.06
W ramach małych usprawnień zamontowany został strażnik akumulatora na przewodzie do lodówki.
A specjalnie na wyjazd do Norwegii na maskę trafiło ogromne logo.
2013.11
Czas na zmianę opon. Tym razem rezygnuję z AT BFG na rzecz opon Wrangler Duratrack i tak przy stanie licznika 213.200 km lądują takie buty.
niestety podczas wyjazdu do Macedonii uszkodzeniu ulega jedna z opon i nie nadaje się do dalszego użytku, zachodzi potrzeba kupienia kolejnej sztuki w sierpniu 2014.
Piszą o nas 🙂
2015.02
Ze względu na wyjazd na narty zaszła potrzeba położenia Boxu dachowego. Nie chcąc montować bagażnika dachowego, zamontowałem dwie belki łączące stopy RhinoRack.
Tak to wyglądało z Boxem
Jedna z belek przydała się do zamontowania listwy Led.
Rok 2020 – pierwsze myśli o zmianie auta.
Wiek auta robi swoje, w lipcu 2020 roku zakiełkował pomysł aby podjąć ważną decyzję. Do tej pory auto miało u mnie status: dożywocie. Jednak rozwój i zmiany są tym co nadaje nam sens życia. Całkowita renowacja auta nie wchodziła w rachubę. Zaczęły się poszukiwania 150 takiej w okolicach 2014 roku. Niestety nie przyniosły one oczekiwanego rezultatu. Brak ciekawego egzemplarza na rynku. Nastał wrzesień i pojechaliśmy TLC 120 w Bieszczady, na chwilę zapomniałem o sprzedaży.
W pierwszych dniach grudnia 2020, TLC 120 została oficjalnie wystawiona w serwisie otoMoto 🙁
I stało się !
27.01.2023 roku odebrałem TLC 150
Auto miało fabrycznie zamontowany PowerBox więc pojechałem na hamownie zweryfikować parametry.